Tapu Müdürlüğü

TAPU MÜDÜRLÜĞÜ KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

İlçe Tapu Müdürlüğünün Görevleri;
2012/2 sayılı “Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Taşra Teşkilatı Yetki Görev ve Sorumlulukları Hakkındaki Genelge” nin 19. maddesinde tapu müdürlüklerinin görevleri sayılmıştır.
a) Yetki ve yetkilendirildiği alanlarda, mevzuat çerçevesinde taşınmaz mallara ait akitli ve
akitsiz her türlü tescil, düzeltme, terkin işlemlerini yapmak,
b) Mevzuata aykırı istemleri, Türk Medeni Kanun ve Tapu Sicil Tüzüğünün ilgili maddeleri
gereğince ret etmek, bu karara karşı ilgilisinin Bölge Müdürlüğüne itirazı halinde
gerekli evrakları yedi gün içerisinde Bölge Müdürlüğüne göndermek,
c) Cevaplı teftiş raporları hakkında müdürlük görüşünü belirttikten sonra, raporu Bölge
Müdürlüğüne göndermek, raporlarla ilgili verilecek talimatları geciktirmeden yerine
getirmek,
ç) Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait tescil bildirimi düzenlenmesini gerektiren
işlemlere ilişkin talepleri, hak sahibi veya yetkili vekilinden geldiğinin tespiti halinde,
işlemin mahiyetine göre kadastro müdürlüğüne veya LİHKAB’ na iletmek,
d) Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya
ve belgeleri mevzuata uygun olarak düzenlemek, arşivlemek ve emniyetini sağlamak,
e) Yetki alanlarında yapılan kadastro veya yenileme sonucunda düzenlenen ana ve
yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri devir ve teslim çizelgesi
karşılığında devir almak,
f ) Yetki alanlarına yeniden katılan veya yetki alanlarından çıkarılan taşınmaz mallara ait
ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgelerin asıllarını veya onaylı
örneklerini devir-teslim çizelgesi karşılığında gerekirse komisyon marifetiyle devir
almak veya devir etmek,
g) Müdürlükte her ay yapılan işlemler sonucu düzenlenen tapu senedi, ipotek belgesi,
ipotek terkin cetvelleri ile kadastro mahkemesi ve komisyon kararları tescil listelerinin
ilgili yerlere düzenli olarak gönderilmesini sağlamak,
h) Görevine giren konularda kadastro müdürlükleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile
iş birliği yaparak hizmetin aksamadan yürütülmesini sağlamak,
ı) Mahkemeler, kamu kurum ve kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce
istenilen bilgi ve belge örneklerini mevzuata uygun olarak süresinde vermek veya
göndermek,
i) Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resen yapmak,
j) Müdürlüğün personel, araç gereç ve malzeme ihtiyaçlarını belirlenen süreler içinde
Bölge Müdürlüğüne, ödenek ihtiyaçlarını Genel Müdürlüğe bildirmek,
k) Müdürlüğün personel, mali ve idari hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak,
l) Yetki alanı dışında bulunan taşınmazlarla ilgili tapu işlemlerini gerçekleştirmek için
karşılıklı yetki almak vermek,
m) Belirli formlarla gelen ve bilgisayar manyetik ortamına aktarılması gereken bilgilerin
giriş ve kontrol işlerini gerçekleştirmek, verilerden elde edilen bilginin doğruluğunu
izlemek, veri girişindeki hataları Müdürün bilgisi dâhilinde düzeltmek,
n) Mevzuatın öngördüğü ve Genel Müdürlük, Bölge Müdürlüğü veya mülki amirce verilen
benzeri işleri yapmak.


Duygu İNCE

İlçe Tapu Müdürü

PERSONEL DURUMU

Müdürlüğümüzde;
1Müdür
6 Memur
olmak üzere toplam 7 personel görev yapmaktadır.



ADRESİ:

 


Esenyurt Mahallesi 1. Etap TOKİ Konutları Hükümet Konağı Zemin Kat - YÜKSEKOVA

 

TELEFON NO

0 438 280 10 40

0 438 280 10 43

 

FAKS NO

0 438 351 43 81

 
1. Etap TOKİ Konutları Hükümet Konağı Yüksekova/HAKKARİ
0 438 351 40 12